toelichting huisstijl

Een eigen indentiteit en onderscheid in de markt voor advies is van belang. Hoe visualiseer je je identiteit? Met ontwerpbureau NoConceptNoGlory uit Zwolle is mijn huisstijl ontwikkeld. Adviseurs voor strategisch advies moeten klanten helpen te denken in nieuwe concepten en structuren. Mijn visie is dat organsiaties vooruit gebracht worden door los te komen van bestaande structuren. Uit dit idee is het concept ontwikkeld. Vertrokken vanuit mijn eigen achternaam – Sprokholt is een toponiem dat verwijst naar een gebied tussen Olst en Diepenveen – symboliseert de huisstijl dat vanuit het sprokkelhout nieuwe vormen en mogelijkheden ontstaan; vernieuwing en groei worden gesymboliseerd door de jonge frisse scheuten. Albert Sprokholt bv stelt bedrijven in staat, daar te groeien waar bestaande kaders beperkingen opwerpen of waar nieuwe initiatieven gewenst zijn. Ofwel: where ICT ends, we start, you grow! Dat hoeft niet alleen ICT te zijn, maar ook een bedrijfscultuur, de sfeer binnen een organisatie of bijvoorbeeld een nieuwe visie gebaseerd op mogelijkheden die omgeving of technologie biedt. Groei en verandering begint bij de vorming van nieuwe ideeën. De kleuren zijn bewust gekozen en staan voor transparant en eerlijk (blauw), duurzaamheid en oog voor de omgeving en context van de organisatie (groen).

» NoConceptNoGlory
» fotografie: Margreet Vloon


where ict ends

we start

you grow