Op ieder potje past een dekseltje

Het aanbod van ICT-diensten verandert snel. Veel functionaliteiten kunnen tegenwoordig worden afgenomen in de cloud (SAAS) of via een standaard service op een technologieplatform van een leverancier. Diensten zoals Office 365, Google Apps, Dropbox, Salesforce.com et cetera worden continue doorontwikkeld waardoor steeds meer geavanceerde functionaliteit standaard binnen handbereik komt. Tegelijkertijd zijn er nog steeds knelpunten die klanten weerhouden om deze diensten af te nemen. Informatiebeveiliging is door recente onthullingen nog prominenter op de agenda gekomen. De vraag of een cloud dienstverlening in uw organisatie past blijft hierdoor actueel. De 'traditonele uitbestedingscontracten' worden regelmatig heronderhandeld. Lagere kosten, meer flexibiliteit en meer innovatie zijn hierbij belangrijke aandachtspunten, maar blijken vaak niet haalbaar. Hierdoor overwegen klanten van leverancier of diensten weer terug in huis te nemen. Dit vraagt voldoende focus en resources. De vraag of een organisatie dit moet initièˆren of dat er nieuwe afspraken met de huidige leverancier gemaakt moeten worden, is een lastig dilemma. Cloud dienstverlening kan als alternatief of vervangend type dienstverlening worden overwogen.

...